Teologický pohľad na vec môže pre kresťanského mysliteľaodhaliť zaujímavé súvislosti. Michael Novak v knihe Biznis ako poslanie upozorňuje, že ideál slobodnej spoločnosti podporujúcej tvorivý biznis môže byť podoprený tromibiblickými myšlienkami.
1. Významnou témou celéhoStarého zákona, ktorá sa ním tiahne ako červená niť, je sloboda človeka.Príbehy o dráme ľudského rozhodovania sa hojne vyskytujú na jeho stránkach. NapríkladDávidov príbeh vernosti a nevernosti, a mnohé iné. Židovsko-kresťanské myslenie vidí človeka ako slobodnú bytosť, ktorá je schopná aktívne meniť svoje prostredie.
2. Biblia tiež priniesla svetu myšlienku, že Boh je tvorcom vesmíru, apreto samotné veci, ktoré stvoril, nie sú bohom. A to je dôvod, prečo je ichmožné skúmať a tvorivo meniť. V lone židovsko-kresťanskej tradície, ktorá pomnoho stáročí učila ľudí, že Zem je miestom, na ktorom majú uplatniť svojuvynaliezavosť a experimentovanie, vznikli vhodné podmienky na zrod modernejvedy a kapitalistického hospodárstva. Panteizmus (Boh = vesmír) podporuje skôr tabuizáciu sveta, a nie jeho kreatívne pretváranie. Pasivita vo forme prehnanej posvätnej bázne je vrozpore s biblickým imperatívom „Podmaňte si zem!" S istým zjednodušením sa dápovedať, že je to možné vidieť na histórii Indiánov alebo ázijských krajín.Práve západná kultúra vynašla žiarovku, mikrofón a tisíc iných vecí, vybudovalauniverzity a objavila ekonomickú plodnosť podpory tvorivého podnikania. Podľa Biblie je človek obrazom Boha, a preto má používať z nehoprameniaci dar kreativity, invencie a podnikavosti.3. Kresťanstvo učí, že Boh je dokonale jednotným spoločenstvom trochosôb. Táto abstraktná pravda môže mať významný praktický dôsledok. Vzájomnátvorivá spolupráca ľudí na dobrom diele, ktorá patrí k základným črtámpodnikania, sa dá podľa toho tiež chápať ako odblesk Boha. Kresťanskí myslitelia teda nepostrehli, že z ich vlastných predpokladov logickyvyplýva, že človek objaviteľ a podnikateľ je stvorený na obraz Boží.